Σελίδες

Δευτέρα 13 Αυγούστου 2018






              Ένα γράμμα του  Άγγ. Σικελιανού στο φίλο του Σ. Σουμίλα


Καλαμάκι Παλαιού  Φαλήρου
24-7-933
Αγαπημένε μου Σπύρο
Εδώ κι ένα μήνα ήρθε και μ’ ηύρε από μέρους Σου[ο ….]για να τον βοηθήσω να βρει μια θέση υπαλλήλου, όπως μου ’λεγε σε κανένα καφενείο ή ρεστοράν. Τον επρόσεξα φυσικά  μ’ ὀλη την αγάπη που μου ξυπνά η λευκαδίτικη κουβέντα του και πιο πολύ το πώς μου στέλνονταν [ο…]από Σε.[………………].
Με την ευκαιρία λοιπόν του ερχομού του Σου γράφω σήμερα όχι μόνο για να Σου πω τα παραπάνω, αλλά και για κάτι που από καιρό λογαριάζω κι αναβάλλω ολοένα να σου γράψω. Μα ήρθε πια η στιγμή. Πρόκειται για κάτι που θα σου δώσει  είμαι βέβαιος μεγάλη χαρά μα και σχετικά μεγάλο κόπο. Έχω αγαπημένε μου Σπύρο ανάγκη από μια πραγματική και μεγάλη απομόνωση για να φέρω σε τέλος ορισμένη εργασία που ο καιρός δεν μου επιτρέπει πια ν’ αναβάλω την συμπλήρωσή της,γιατί όσο κι αν νοιώθω μέσα μου άκρατη την παλιά λεβεντιά, τα χρόνια μου βάζουν κάποια όρια που έχω υποχρέωση να τα σεβαστώ. Κ’ η δουλειά που ανέλαβα  κι αυτή που μου μέλλει να κάμω  είναι βαρειά.
Εδιάλεξα λοιπόν με τη σκέψη μου, να καταφύγω  με τη βοήθειά Σου, σε μια γωνιά της Λευκάδος, όσο το δυνατόν άγνωστη στο Λευκαδίτικο περιβάλλον της πόλης κι ως τέτοια γωνιά στοχάστηκα ένα σπιτάκι στο Αθάνι, ψηλά που να βλέπει θάλασσα, που νάνε καθαρό, κι όπου να μπορέσω μόνο να κουβαλήσω λίγα βιβλία και χαρτιά μου κ’ έναν άνθρωπο για την υπηρεσία μου.
Μπορείς να φροντίσεις χωρίς να γίνει πολλή κουβέντα, να βρεθεί ένα τέτοιο σπιτάκι για μένα στο χωριό αυτό. Δεν ξέρω αν τα σπίτια στο Αθάνι έχουνε τζάκι μα αν υπάρχει ένα τέτοιο με την προϋπόθεση πως θάναι και σε ύψωμα, παράμερο κατά το δυνατόν και να βλέπω τη θάλασσα,  θα μου ήταν απόλυτα προτιμητό. Αν πρόκειται να περάσω αυτού τον χειμώνα μόνος, η φωτιά κατόπιν από Σένα, που πιστεύω να σε βλέπω κάπου-κάπου, θα μου είναι η καλύτερη συντροφιά.
Θα ήθελα Σπύρο μου να φρόντιζες σύντομα πάνω σ’ αυτό που Σου ζητώ, γιατί ο καιρός για αλλαγή σπιτιού διαμονής μου  κ.λ.π. πλησιάζει και πρέπει να ξέρω έγκαιρα αν αυτό που ζητώ μπορεί να γίνει, για ν’ αποφασίσω που θα πάω το φθινόπωρο και τον χειμώνα. Εννοείς πως στο σπίτι που θα μείνω αν βρεθεί, δεν πρέπει να κάθεται κανένας άλλος από μένα. Άπαξ έχω την απάντησή Σου, θα  Σου γράψω λεπτομερέστερα για ό,τι άλλο, και Συ επομένως φρόντισε να με κατατοπίσεις αν βρεθεί το σπίτι, πως είναι, τη διαίρεσή του,(όσο μικρό κι αν είναι, ακόμη κι αν είναι και ξεταβάνωτο-το προτιμώ χωριάτικο εντελώς μόνο νάνε καθαρό) για να ξέρω τι θα μου χρειαστεί στον ερχομό μου.
Περιμένω λοιπόν  σύντομα αναλυτικό γράμμα Σου και προσβλέπω με τρακ και σοβαρότατη συγκίνηση την προοπτική αυτή του μυστικού γυρισμού μου στη γη της Λευκάδας, στο χωριό που μούδωσε το πρώτο γάλα (η βυζάχτρα μου ήταν Αθανίτισσα) για να φέρω σε τέλειωμα ένα μέρος απ’ ότι μου όρισε η πνευματική Μοίρα ή οι πιο απόκρυφες εντολές της Λευκαδίτικης γης.

Σε φιλώ με τους δικούς σου

Άγγελος Σικελιανός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Δημοφιλείς αναρτήσεις